kladdbrownie.

assoh. tillåt mig att presentera...

 
 
om du tycker detta är för kladdigt kan du inte vara min vän.
 
okej. recept.
 
INGREDIENSER
4 + 3/4 dl vetemjöl
4 + 3/4 dl socker
1 + 3/4 dl kakao
1 tesked bakpulver
1/2 tsk salt
2 + 1/4 dl vatten
2 + 1/4 dl rapsolja
1 tsk vaniljpulver
 
HOW TO
1. sätt på ugnen på 175 grader.
2. blanda mjöl, socker, kakao, bakpulver och salt i en stor skål.
3. blanda i vatten, olja & vaniljpulver.
4. smaka och försök att inte äta upp hela smeten.
5. häll i en liten ungsfast form och låt gå i ugn 30 minuter. låt gärna vila en stund innan servering.
 
jag åt oatly's vaniljglass till och gjorde även en frostingliknande sås som jag hällde på. den gjorde jag genom att blanda ett par teskedar veganskt (nähä?) margarin med ett par teskedar kakao och ett par teskedar cashewnötsmjölk (går säkert att ta vilken växtbaserad mjölk man har). sedan hällde jag på florsocker under omrörning tills jag fick en konsistens jag gillade. mycket sött. mycket gott.
bakelser. | |
#1 - - eva:

Så otroligt lätt att röra ihop och gott var det! Riktigt lätt och bra variant, alla ingredienser finns alltid i skåpet, tack för receptet!

Upp